Stačí jít nakoupit základní potraviny a člověk má hned jasno, že ekonomika není zrovna v té nejlepší kondici. Zatím co cena jednotlivých základních modalit, bez kterých se člověk neobejde, stoupá, naše výplaty jsou pořád stejné, a to je opravdu nepoměr. Na internetu se začínají videa, kde lidé ukazují, co vše bylo možné si koupit za určitou částku v supermarketu v roce 2010 a co si za tu stejnou částku můžete koupit nyní. Ta druhá hromádka předmětu je až smutně malá. Není proto divu, že příliš neprosperují ani malí, lokální obchodníci.
Pro ně je tady příliš velká konkurence ve velkých super a hypermarketech, které jsou schopné nabízet produkty za opravdu velmi nízkou cenu, což je přesně to, co lidé v době krize hledají. Tato nízká cena je vykoupena mnohdy nepříliš kvalitním zpracováním a masovostí. Ale co mohou spotřebitelé dělat, když se sami prostě nemohou rozhodnout pro to, že si koupí raději kvalitnější potraviny, ale za více peněz. U některých modalit jako je například oblečení je možné si říct, že kvalitnější kousek nám zase vydrží o několik let více, takže se vyplatí jej koupit i za více peněz.
V případě potravin to není tak přímočaré. Stejnou potravinu pravděpodobně spotřebujeme stejně rychle, takže za stejný časový interval pak musíme jít nakupovat znova, a znova o něco dráž. Problémem je i to, pokud se jednou v životě dostanete na dno. V ten moment je velmi složité znova se dostat tam, kde jste byli předtím. Získat hypotéku po insolvenci je u většiny klasických podniků téměř nemožné. Není tomu tak ale všude. Stačí začít hledat a brzo objevíte možnosti, jak se k penězům opět dostat. Důležité je, abyste neztráceli naději a věřili v to, že zase jednou bude lépe. Můžete si třeba v hlavě probrat všechny známé osobnosti, které si na dno sáhly, ale byly schopné se znovu dostat na vrchol.