Pokud má být web svému majiteli k něčemu dobrý, je třeba, aby na něj zavítávali lidé, a to nejlépe ti z nich, jimž je jeho obsah primárně předurčen. Protože pokud onu stránku navštěvují nepraví lidé, nepadnou zde zveřejňované věci na úrodnou půdu, a pokud se tu neobjeví možná ani jeden jediný host, nedozví se svět o tom, co se zde nabízí, zhola nic.
A je logické, že jsou internetové stránky vytvářeny právě proto, aby na ně uživatelé internetu zavítávali, aby se tu inspirovali a brali zavděk zde prezentovanou nabídkou, ať už je tato vlastně jakákoliv. A neděje-li se tak, nemá smysl takovou internetovou prezentaci vůbec provozovat.
Ovšem není třeba takové dílo hned likvidovat. Protože i když se stránka sama nedokáže k vyšší sledovanosti propracovat, jsou tu způsoby, jak jí v tom pomoci. A ty se souhrnně označují jako optimalizace webu.
Co všechno si lze pod touto optimalizací představit?
1) Například kontrolu webu samotného a následně odstranění potenciálních nedostatků, které se tu mohou vyskytovat.
2) Správnou volbu klíčových slov a používání těch, která jsou v internetových vyhledavačích co nejfrekventovanější.
3) Zřizování zpětných odkazů, přivádějících sem návštěvníky jiných webů, což nese odborné označení linkbuilding seo.
4) Dodávání zajímavých a všestranně dokonalých článků, jak těch určených pro stránku samotnou, tak i těch propagačních.
5) A pochopitelně i kvalitní reklamní kampaň.
Je-li vše právě zmíněné poskytnuto té které stránce, a je-li to uskutečněno opravdovými profesionály, je jisté, že se ona stránka posune ve vyhledavačích, tedy pomocnících, jejichž služeb uživatelé internetu využívají, vzhůru, na vedoucí pozice, kde tato bude nepřehlédnutelnou.
A od toho už je skutečně jenom krůček k vysoké sledovanosti a vyplnění účelu, ke kterému byla ta která internetová stránka vytvořena. Ať už je to cokoliv.